Vanaf vandaag in gebruik: de nieuwe app voor meldingen. Hij heet de Fixi app.

Een kapotte lantaarnpaal, een losse stoeptegel, afvaldumping of overlast? Iets melden bij de gemeente doet u vanaf nu eenvoudig via Fixi. Dat kan met de Fixi app, via de gemeentewebsite of telefonisch (14045).  

U krijgt snel een reactie en wij kunnen aan de slag met uw melding. Ook kunt u zien wat de stand van zaken is en direct reageren op uw melding, ook als deze al is opgelost. Daarnaast ziet u de ‘Meldingen in de buurt’ op een kaart. Zo weet u direct of iets al door iemand anders gemeld is of wordt opgelost. Dat voorkomt dubbele meldingen. En maakt u een account aan in de Fixi app? Dan kunt u precies de status van al uw meldingen volgen. 

BuitenBeter app
Fixi vervangt het oude meldformulier op de website voor de meldingen openbare ruimte, de BuitenBeter app en het formulier voor het melden van kapotte lantaarnpalen.
 Inwoners en medewerkers van de gemeente waren niet geheel tevreden over het oude systeem en de afhandeling van meldingen. Hierover ontving de gemeente regelmatig klachten. Ook bij de inwonerspeiling was dit een vaak gehoorde klacht. Met Fixi willen we het voor onze inwoners en ondernemers beter en makkelijker maken om iets te melden. En duidelijker, zodat u beter op de hoogte blijft over wat er met uw melding gebeurt.

Dus, ziet u ergens in Sittard-Geleen een kapotte lantaarnpaal, een gat in de weg, een losse stoeptegel of iets anders dat u aan de gemeente wil melden? Gebruik dan de Fixi app! 
Samen houden we Sittard-Geleen schoon, heel en veilig!

Via onderstaande link kunt u dit artikel ook lezen op de gemeentewebsite. Er staat daar ook een filmpje dat u kunt bekijken.

https://www.sittard-geleen.nl/actueel/Home/Nieuwsoverzicht/Iets_melden_Gebruik_de_Fixi_app?fbclid=IwAR1W4-c-jJEMCXJDzQuz2TG6HmAY5y-qt2JNa7KxGHx5ACZwyZRVEEBXNAI